فیلم‌های کمدی «عینک قرمز» و «تگزاس۳» در نوبت اکران «امیر جدیدی» نقش منصور بهرامی را بازی می‌کند ویژه‌برنامه‌های رادیو به مناسبت روز معلم + زمان پخش رقص قلم در دستان شعله | یادی از اسماعیل آشتیانی، شاعر، نقاش و ادیب معاصر «نصرالله شیرین‌آبادی» نوازنده پیشکسوت ویولن درگذشت + علت فوت نگاهی به فیلم سینمایی «مست‌عشق» | تکه‌پاره‌های یک روایت فیلم «رابطه» با بازی زنده یاد «خسرو شکیبایی» + زمان پخش آهنگ «قلب من قلب یه عاشق» دیان را بشنوید + لینک دانلود و متن ترانه پیوند تجربه و هنر در عرصه دانشگاه | گزارشی از کارگاه‌های رویداد «هفته هنر» در مشهد گفتگو با امیرحسین رضازاده، بازیگر مشهدی فیلم «بی بدن» | بازی در آثار جدی را بیشتر دوست دارم لورل و هاردی به تلویزیون می‌آیند + زمان پخش عضو شورای شهر مشهد مقدس: برگزاری جشنواره «حکیم توس» جزو اولویت‌های ماست ما را مباد از دل طوفان گریختن | واکنش شاعران و اهالی ادب به سروده رهبر معظم انقلاب صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ فروش ۷۰۰ میلیون دلاری «تلماسه ۲» در گیشه جهانی شکایت خواننده تیتراژ سریال «نون خ» از سعید آقاخانی آلبوم «تن‌ها و صحرا» منتشر شد داوران جشنواره کن معرفی شدند
سرخط خبرها

مسئول مرگ هانا گوتیرز رید به ۱۸ ماه زندان محکوم شد | روایتی تلخ از دادگاه شلیک مرگبار سر صحنه فیلمبرداری

  • کد خبر: ۲۲۲۱۹۳
  • ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
مسئول مرگ هانا گوتیرز رید به ۱۸ ماه زندان محکوم شد | روایتی تلخ از دادگاه شلیک مرگبار سر صحنه فیلمبرداری
مسئول مدیریت سلاح در صحنه فیلم «راست -Rust» به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ هانا گوتیرز رید، مسئول مدیریت سلاح در صحنه فیلم «راست -Rust» که سلاحی را برای آلک بالدوین، هنرپیشه فیلم، پر کرد که در اثر شلیک آن فیلمبردار کشته شد به ۱۸ ماه زندان محکوم شده است.

او که ۲۶ سال دارد در ماه مارس به جرم قتل غیرعمد محکوم شده بود. این حداکثر مجازات ممکن برای اتهام او بود.

این محکومیت به پرونده تیراندازی سال ۲۰۲۱ در صحنه فیلم و کشته شدن هالینا هاچینز مربوط می‌شود.

او در ارتباط با اتهامی دیگر – دستکاری شواهد – گناهکار شناخته نشد.

آقای بالدوین، ۶۵ ساله، هم در ماه ژوئیه با اتهام قتل غیرعمد محاکمه خواهد شد. او در برابر اتهامات اعلام بی‌گناهی کرده است.

قاضی مری مارلو سامر، که حکم روز دوشنبه را در دادگاهی در نیومکزیکو اعلام کرد، گفت که اقدامات گوتیرز-رید معادل یک جرم جدی و خشن است.

قاضی سامر خطاب به گوتیرز-رید گفت «شما به تنهایی یک سلاح امن را به یک سلاح مرگبار تبدیل کردید» و افزود «اگر به خاطر شما نبود خانم هاچینز الان زنده بود، شوهرش شریک زندگی خود را از دست نداده بود و پسر خردسالش بی‌مادر نمانده بود.»

خانم هاچینز، ۴۲ ساله، بعد از آن کشته شد که آقای بالدوین سلاحی را در زمان تمرین در صحنه این فیلم وسترن در نیومکزیکو شلیک کرد که فشنگ واقعی داشت.

دادستان‌ها گفتند که گوتیرز-رید قصور کرده و مطمئن نشده بود که تفنگ فقط حاوی فشنگ قلابی است.

کاری تی موریسی، دادستان پرونده، در جریان ادله پایانی محاکمه گفت: «موضوع این پرونده قصور دایمی و بی‌پایان در مساله ایمنی است که به مرگ یک انسان منجر شد.»

او به هیات منصفه گفت خانم گوتیرز-رید به خاطر «غفلت»، «بی‌احتیاطی» و «بی‌فکری» تشخیص نداد که گلوله واقعی با گلوله‌های قلابی در یک جعبه مهمات در صحنه فیلم قاطی شده است.

به گفته دادستان‌ها یکی از آن گلوله‌ها در سلاحی بود که آقای بالدوین استفاده کرد.

اعضای هیات منصفه برای سه ساعت به شور نشستند. پدر و مادر خانم هاچینز و خواهر او گفتند که از حکم «راضی» هستند.

آنها نوشتند: «ما امیدوارم سیستم قضایی همچنان اطمینان حاصل کند که هر شخص دیگری که مسئول مرگ هالیناست با عواقب حقوقی اعمال خود روبرو شود.»

خانم گوتیرز-رید پیش از صدور حکم مجازات در دادگاه صحبت کرد و گفت که قلب او برای خانواده هاچینز و دوستانش درد می‌کند.

او درحالی که گریه می‌کرد گفت: «هیات منصفه مرا گناهکار شناخت، اما این از من یک هیولا نمی‌سازد، یک انسان می‌سازد.».

اما قاضی سامر گفت احساس می‌کند که محکوم مسئولیت اقدامات خود را نپذیرفته است. قاضی گفت «نشنیدم مسئولیتی به عده بگیری.»

مادر و خواهر خانم هاچینز که اهل اوکراین بود هم در پیام‌هایی ویدئویی در دادگاه صحبت کردند. اولگا سولوی، مادر او، در ویدئویی که ترجمه شده بود گفت که هیچ کس برای مرگ دخترش برای ابراز همدردی با آنها تماس نگرفت.

او گفت: «برای من خیلی مهم است که عدالت برقرار شود.»

خانم موریسی گفت که مسئول بخش سلاح قصد نداشت مهمات واقعی را سر صحنه بیاورد، و مرگ خانم هاچینز ناشی یک غلفت فاجعه بار بود.

او گفت که متهم بعد از تیراندازی «بیشتر نگران زندگی حرفه‌ای خود» بود و کمتر به قربانی می‌اندیشید.

خانم گوتیرز-رید در جریان این محاکمه دو هفته‌ای شهادت نداد، اما وکیل او در ادله پایانی گفت که دادستان‌ها نتوانسته‌اند ثابت کنند که موکل او تنها فرد مسئول در این تیراندازی مهلک بود.

جیسون بولز به هیات منصفه گفت: «جعبه (مهمات) مهم نیست، چون نمی‌دانیم که سه یا چهار روز قبل چه چیزی در آنها بود» و اضافه کرد که موکل او نمی‌دانست که تیر واقعی در صحنه وجود دارد.

او همچنین آقای بالدوین را مقصر شناخت و گفت که او برخلاف فیلنامه تفنگ را به طرف خدمه صحنه نشانه گرفت. او گفت: «این که آقای بالدوین سلاح را نشانه گرفت در فیلمنامه نبود. موکل من نمی‌دانست که آقای بالدوین قصد دارد آن کاری را بکند که کرد.»

او قول داده است از حکم فرجامخواهی کند.

منبع: خبرفوری

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->